امارات در مریخ شهر می سازد!

به گزارش وبلاگ مهر و موم، امارات و ساخت شهر در مریخ

چندین سال است که نام امارات به عنوان کشوری سرمایه دار و کشوری که خیلی خوب توانسته پیشرفت کند و گلیم خود را از آب بیرون بکشد، بر سر زبان ها افتاده است و این موضوع به خوبی در آسمانخراش های بیشمار، هتل ها و ساختمان های لوکس و… در این کشور معلوم است. به همین علت است که گردشگران زیادی جذب این کشور می شوند چون در هر بار سفر می توانند با یک ایده خاص و دیدنی و تازه در این کشور روبرو شوند. اما در تازهترین بلند پروازی های این کشور تعیین شده که امارات دنبال ساخت شهر در مریخ (Mars) است. ولی چیزی که هنوز تعیین نیست این است که این موضوع شدنی است؟ و اصلا تا چه مقدار صحت دارد؟ در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا به طور کامل از چند و چون این موضوع اگاه شوید.

امارات در مریخ شهر می سازد!

از آنجا که ایده های امارات همواره خارق العاده و گاهی از نظر خیلی ها نشدنی بوده اند اما به واقعیت پیوسته اند، بنابراین بعید نیست که این خبر هم صحت داشته باشد. همانطور که می دانید رویای سفر به کره های دیگر و زندگی در آنها همواره از آرزوهای انسان بوده است که برای رسیدن به آن، کارهای زیادی هم انجام داده است.سیاره مریخ چهارمین سیاره منظومه شمسی است که دور خورشید می شود.

این سیاره را شبیه ترین سیاره به زمین دانسته اند چرا که در ان علائم حیاتی زندگی مثل وجود آب اثبات شده است و طبق نظر دانشمندان، اگر روزی رویای زندگی در خارج کره زمین تحقق پیدا کند، مطمئنا مریخ مناسب ترین گزینه است.

ابن سیاره بسیار سرد است چرا که نصف نوری که از خورشید به زمین می رسد، به مریخ می رسد و علاوه بر این، طول سال در این سیاره تقریبا 2 برابر زمین و 678 روز است. اولین بار، بحث زندگی در کره مریخ به وسیله سازمان ناسا و کمپانی اسپیس ایکس مطرح شد و آنها با مطالعات زیاد روی این کره سرد، زندگی در مریخ را ممکن دانستند.

امارات چه برنامه ای برای ساخت شهر در مریخ دارد؟

پیشرفتی که امروزه امارات متحده عربی به آن رسیده، حاصل درامدهای هنگفتی است که از فروش نفت و گاز و مخصوصا صنعت گردشگری بدست آورده است و باعث تبدیل آن به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شده است. بنابراین از پس هزینه های گزافی که برنامه ای مانند ساخت شهری در فضا دارد، به خوبی می تواند بربیاید.

حالا مقامات این کشور اعلام نموده اند که می خواهند شهری به بزرگی شیکاگو (شهری در آمریکا) روی مریخ بسازند و تا صد سال آینده، آن را افتتاح می نمایند و از همین سال هم قرار است استارت آن را با فرستادن محققان و دانشمندان خود به فضا بزنند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، در اجلاس دولت جهانی دبی در این باره گفته است: انسان هر رویایی داشته باشد می تواند آن را تحقق دهد چرا که جاه طلبی های انسان حد و مرز ندارد. برای آغاز قرار است چندین فرد تحصیل نموده در زمینه هوافضا را به خارج کره زمین بفرستیم تا آنها بتوانند امکان تامین آب و غذا و انرژی در آنجا را آنالیز نمایند.

از انجا که مقامات 138 کشور جهان در این اجلاس حضور داشتند به نظر می رسد این موضوع کاملا جدی است.

حقایقی از پروژه اماراتی ها

- نام پروژه ساخت شهر در مریخ، پروژه شهر شادی است.

- برای تحقق این پروژه، مدت زمان 100 سال یعنی تا سال 2117 در نظر گرفته شده است.

- منتقدان بر این عقیده اند که ساخت شهر در مریخ به این راحتی ها نیست و 100 سال زمان خیلی کمی برای این ایده است و خیلی هم پر هزینه خواهد بود بنابراین اماراتی ها بهتر است واقع بینانه تر به قضیه فکر نمایند.

- مقامات امارات گفته اند که در این باره خوب فکر نموده اند و تا سال 2021 برنامه بسیار دقیقی دارند و به مرور، خبرهای جدیدی از پیشرفت خود را انتشار می دهند.

منبع: الی گشت

به "امارات در مریخ شهر می سازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات در مریخ شهر می سازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید