اومیکرون سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند

به گزارش وبلاگ مهر و موم، شبکه ان اچ کی ژاپن، روز شنبه (امروز) از احتمال لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور به آمریکا به دلایلی از قبیل شیوع اومیکرون خبر داد.

اومیکرون سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مهر و موم، در شرایطی که قرار بود نخست وزیر نو ژاپن تا پیش از سرانجام سال جاری میلادی با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند، خبرها از احتمال موکول شدن این سفر به سال 2022 حکایت دارد.

شبکه ان اچ کی ژاپن روز شنبه (امروز) گزارش داد، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن احتمالا به دلیل شیوع گونه اومیکرون از ویروس کرونا، سفر برنامه ریزی شده خود به ایالات متحده را برای گفت و گو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری (دسامبر) لغو خواهد کرد.

طبق گزارش رسانه های ژاپنی، کیشیدا و بایدن ماه گذشته در حاشیه اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو دیدار داشتند و توافق کردند که تا سرانجام سال جاری (2021) دیدار رسمی داشته باشند تا در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه مانند چین گفت و گو کنند.

بنا بر روایت شبکه ان اچ کی، با توجه به توسعه سریع نوع نو ویروس کرونا (اومیکرون) و همچنین شرایط سیاسی ایالات متحده، کیشیدا در حال بررسی برنامه ریزی مجدد انجام این سفر پس از سال نو (2022) است.

در گزارش این شبکه آمده است: نخست وزیر کیشیدا می خواهد بودجه تکمیلی سال جاری را در جلسه فوق العاده (مجلس ژاپن) که در ششم دسامبر برگزار گشت به سرعت تصویب کند، روی تهیه بودجه سال آینده کار کند و پس از آغاز سال 2022 سفر به ایالات متحده را هماهنگ کند.

فومیو کیشیدا که سابقه تصدی سِمت وزارت خارجه ژاپن را دارد، چهارم اکتبر 2021 (12 مهر ماه 1400) کار خود را به عنوان نخست وزیر این کشور آغاز کرد.

حدس رسانه های ژاپنی درباره احتمال لغو سفر او به آمریکا به دلیل شیوه اومیکرون در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته وزارت بهداشت ژاپن تایید کرد دو مورد از ابتلا به این گونه ویروس کرونا در ژاپن ثبت و شناسایی شده است.

از سوی دیگر، رسانه های آمریکایی روز شنبه (امروز) خبر دادند که در حداقل 10 استان این کشور نسخه اومیکرون شناسایی شده است.

طبق گزارش وبگاه هیل، گونه نو کرونا در مریلند، یوتا، میزوری، پنسیلوانیا، میویورک، کلرادو، مینه سوتا، کالیفرنیا، هاوایی و نبراسکا ثبت شده است.

بر اساس گزارش فنی سازمان جهانی بهداشت (WHO) که دوشنبه هفته گذشته منتشر شد، خطر کلی جهانی مربوط به اومیکرون بسیار بالا ارزیابی می شود. این سازمان هشدار داد که سویه نو خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می تواند پیامدهای شدید در سطح جهانی داشته باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اومیکرون سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید