بخش خصوصی قدرتمند تبریز زمینه ای برای تبادل مالی با سایر کشورها

به گزارش وبلاگ مهر و موم، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی قدرتمند تبریز زمینه ای برای تبادل مالی با سایر کشورهاست.

بخش خصوصی قدرتمند تبریز زمینه ای برای تبادل مالی با سایر کشورها

به گزارش وبلاگ مهر و موم، مجید خدابخش در ملاقات با سفرای شرق آسیا اظهار کرد: حضور سفرای کشورهای مختلف می تواند گام مثبتی برای معرفی رویداد فرهنگی تبریز 2018 باشد و با توجه به انتخاب شدن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، استفاده از ظرفیت های مالی، فرهنگی و تاریخی این منطقه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای معرفی تبریز به مهمانان و گردشگران خارجی می توان به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت دنیای فرش و شهر اولین ها و داشتن بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیا با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع اکتفا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز از حدود 190 سال پیش به عنوان شهر اولین ها انتخاب شده و نخستین مدرسه، سالن تئاتر و روزنامه نیز از تبریز شروع به کار نموده هم چنین نخستین تحولات و فرهنگ ها از تبریز شروع شده اند.

خدابخش گفت: مردم آذربایجان، مردمانی فهیم، شجاع و قهرمان هستند و در همه گردنه های تاریخی نقش موثری را ایفا نموده و انسان های نامداری را تحویل جامعه ادبی و هنری تقدیم نموده است.

وی از وجود 4000 شهرک صنعتی در این استان اطلاع داد و اضافه کرد: این پتانسیل نقطه قوتی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و صادرات 1.8 میلیاردی به کشورهای خارجی خود دلیلی بر این مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امید است ملاقات با سفرا باب فتحی برای گسترش همکاری های مالی با سایر کشورها و تبادلات دیگر باشد.

خدابخش با بیان این که ملت آذربایجان با همه قوا در برابر یاوه گویی های اخیر ترامپ ایستاده اند، گفت: شجاعت و ایستادگی مردم تبریز و ملت آذربایجان برای حمایت و حفاظت از ایران کافی است.

استاندار آذربایجان شرقی با سفرای کشورهای ژاپن، سریلانکا، تاجیکستان، گرجستان، فیلیپین، تایلند، ویتنام، سریلانکا و برونئی ملاقات نموده و بر گسترش روابط و همکاری های بین المللی تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بخش خصوصی قدرتمند تبریز زمینه ای برای تبادل مالی با سایر کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی قدرتمند تبریز زمینه ای برای تبادل مالی با سایر کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید