برای کسب کرسی بین المللی احتیاج به نگاه فراملی داریم

به گزارش وبلاگ مهر و موم، عباس جدیدی با اشاره به موضوع صندلی روابط بین الملل در ورزش و چگونگی بدست آوردن کرسی های بین المللی اظهار کرد: چارچوب مدیریت ورزش کشور به خصوص کشتی هیأتی و مرامی است اما آنچه که در فضای بین الملل رخ می دهد بسیار متفاوت و سیستماتیک است.

برای کسب کرسی بین المللی احتیاج به نگاه فراملی داریم

وی اضافه کرد: در فرآیند کسب کرسی های بین المللی 95 درصد از مسائل و اقدامات پیش از ورود به انتخابات بسته می گردد. یعنی پیش از آن که جلسه تشکیل گردد همه می دانند چه کسی برگزیده می گردد.

این قهرمان کشتی که با رادیو مصاحبه صبحت می کرد، با بیان این که به دست آوردن کرسی های بین المللی یک کار تیمی و فشرده است، اظهار کرد: رسیدن به این صندلی، هماهنگی بین دستگاه هایی چون وزارت ورزش، کمیته المپیک، فدراسیون های مربوطه و در رأس تمام این بخش ها، وزارت امور خارجه را می طلبد یعنی ظرفیت بالای سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف و تخصص بالایی که در اختیار دارند در رسیدن به این هدف مؤثر است.

جدیدی، رسیدن به صندلی های بین المللی را نیازمند نگاه فراملی دانست و بیان نمود: متأسفانه نماینده های ایران پشتیبانی نمی شوند و باید با دلارهای سعودی که قدرت بالایی در لابی گری دارند رقابت نمایند.

به عقیده وی هر شخصی غیر از علیرضا دبیر، به عنوان رئیس فدراسیون کشتی ایران در فضای انتخابات شورای آسیا حضور داشت کسب کرسی برای ایران بسیار راحت تر بود.

وی در شرح مطلب فوق عنوان نمود: مقصود این نیست که علیرضا دبیر برای به دست آوردن این صندلی کوشش ننموده است اما یک اتفاق تلخ در آن روزها رخ داد که مربوط به وطن فروشی و خیانت عده ای بود. یک روز پیش از انتخابات، دو نفر از کارمندان ایرانی اتحادیه جهانی، در محل برگزاری انتخابات حضور یافتند.

جدیدی ادامه داد: موبایل های خود را به هم نشان دادند و آغاز به ایمیل زدن و ارسال پیغام صوتی و متنی در واتس اپ کردند به طوری که نماینده کشور تاجیکستان که همواره به ایران رأی می داد، به سراغ ما آمد و درباره این خیانت سخن گفت.

وی تاکید نمود: از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور و حراست وزارت ورزش درخواست کردیم این موضوع را پیگیری نمایند. به هر حال این موضوعی است که در جریان برگزاری انتخابات به نمایندگان ایران انتقال پیدا نموده و این افراد باید در محکمه حاضر شوند و از خود دفاع نمایند.

جدیدی به محتوای بعضی از پیغام های رد و بدل شده در فضای انتخابات اشاره نمود و گفت: یکی از این پیغام ها مربوط به گزارش دوپینگ من حدود 30 سال پیش بود که البته در دادگاه فیلا حضور یافتم و درباره این اتهام پاسخ دادم. این پرونده بسته شد و من در سال های بعد در رقابت های جهانی شرکت و مدال کسب کردم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برای کسب کرسی بین المللی احتیاج به نگاه فراملی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کسب کرسی بین المللی احتیاج به نگاه فراملی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید