خبرنگاران آمار مبتلایان کرونا در کردستان به 56 نفر افزایش یافت

به گزارش وبلاگ مهر و موم، سنندج - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی اعلام شده، 56 نفر در این استان بطور قطعی به بیماری کووید 19 مبتلا هستند و تا به امروز پنج نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران آمار مبتلایان کرونا در کردستان به 56 نفر افزایش یافت

دکتر فرزین رضاعی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ مهر و موم گفت: تا به امروز 280 بیمار مشکوک به بیمارستان های استان مراجعه نموده اند که از این تعداد، 108 نفر شأن بستری هستند.

وی اضافه کرد: افراد مبتلا در بیمارستان های 9 شهرستان این استان بستری هستند که شامل 48 نفر در سقز، 16 نفر در بانه، 24 نفر در سنندج، هفت نفر در قروه، چهار نفر در بیجار، چهار نفر در دهگلان، یک نفر در مریوان، سه نفر در دیواندره و یک نفر در سروآباد است.

رضاعی با اشاره به جان باختن پنج بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، تاکید نمود: از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار در مریوان فوت کردند.

وی یادآور شد: دیروز 6 بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز پس از بهبودی از بیمارستان سقز ترخیص شدند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

1669 بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز در کشور بهبود یافتند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به 5 هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

کیانوش جهانپور آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در ایران را اعلام نمود.

از ظهر آدینه تا شنبه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1076 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 5823 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 21 نفر از مبتلایان جدید به کووید 19 جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 145 مورد برسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمار مبتلایان کرونا در کردستان به 56 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار مبتلایان کرونا در کردستان به 56 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید