سیر و سیاحت با ما چه می نماید؟ (بخش سوم)

به گزارش وبلاگ مهر و موم، تاثیرات سفر رفتن به روی انسان

از کارهای تکراری زندگی روزمره که خسته می شویم، صبح ها و شب هایی که دیگر ریتمی شبیه بهم پیدا نموده و آدمهای هر روزه ای که باید با آنها سر و کله بزنیم همگی گاهی ما را به جایی می رسانند که یک روز صبح می بینیم دیگر دلمان نمی خواهد زندگی را شروع کنیم. چسبیده به تخت به سقف زل می زنیم و فکر می کنیم که برای رهایی از این وضع چه می گردد کرد. سفر همواره لذت بخش و شادی آور است.

سیر و سیاحت با ما چه می نماید؟ (بخش سوم)

قدم زدن در طبیعت شاداب، روبرو شدن با آثار باستانی تمدن های دیگر، آرمیدن در ساحل آرامش، ارتباط با انسان هایی که فرهنگی متفاوت از ما دارند و آشنا شدن با محیط های نو و ناآشنا می تواند ما را از ملالت و کسلی روزها جدا کند و جز اینکه فضای لحظه لحظه مان را عوض می نماید کاری می نماید تا مدتها ذایقه مان پاک باشد و به این زودی ها با اندک چیز مکدر نگردد. در این مطلب وبلاگ مهر و موم قصد دارید به خوشی هایی که یک سفر خوب می تواند برای ما به ارمغان داشته باشد بپردازد.

شما در سفر به چالش های مختلفی دعوت خواهید شد

زندگی های تکراری معمولا چالش های چندانی را پیش روی ما قرار نمی دهد. با وارد شدن به راستا سفر چالش ها یکی یکی خودشان را نشان می دهند. بطور مثال گاهی در هنگام غذا خوردن یا استراحت در سفر چالش هایی به وجود می آیند که باید با آنها روبرو شد.

سفر همه چیز را تغییر می دهد

در سفر نمی توان طبق همان برنامه ریزی های عادی زندگی کرد. همه چیز تحت تاثیر سفر قرار می گیرد. شلوغی جاده یا شرایط آب و هوایی بر روال عادی زندگی شما اثر می گذارد. باید سعی کنید خودتان را با مسائل وفق دهید و این گونه از سفرتان لذت ببرید. یادتان باشد که هیچ چیز مثل گذشته نخواهد بود.

سفر رویاهای تان را به حقیقت تبدیل می نماید

شما رویاهایی را برای خود در سر می پرورانید، درباره آن خیالبافی نموده و برای رسیدن به آن کوشش می کنید. شاید تنها راه رسیدن به این رویاها، پا نهادن در راه یک سفر باشد. سفری که در آن بتوانید رویای تان را لمس نموده و لذتش را ببرید. منتظر چه هستید؟ برنامه ریزی کنید و به سوی رویا های تان بتازید.

سفر و ثبت خاطرات

واقعیت این است که هیچ چیز به مقدار سفر نمی تواند برای افراد خاطره ساز باشد. هر لحظه و هر مکانی می تواند خاطره ای تازه برای شما رقم بزند و این امر باعث می گردد در انتهای سفر، کوله باری از تجربیات و اتفاق های تازه پیش روی تان باشد.

سفر غذای مغز شما

شاید مسائل مختلف زندگی، فکر شما را خسته نموده و یا توان بهتر فکر کردن و پیشرفت را از شما سلب نموده باشد. خوب است بدانید که یکی از برترین روش ها برای خروج از این شرایط، سفر کردن و وارد شدن به یک محیط تازه می باشد.

منبع: الی گشت

به "سیر و سیاحت با ما چه می نماید؟ (بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر و سیاحت با ما چه می نماید؟ (بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید