شهری در شرق کرمان که تپه های شنی دیدنی دارد

به گزارش وبلاگ مهر و موم، میراث آریا/ این خبر پیرامون شهری در شرق کرمان که تپه های شنی دیدنی دارد، برای شما نگارش شده است.

شهری در شرق کرمان که تپه های شنی دیدنی دارد

ریگان یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمان و دارای دو نوع آب و هوا است، آب و هوای گرم و خشک با دمای 56 درجه و آب و هوای معتدل کوهستانی با دمای 23 درجه که در نوع خود بی نظیر است. این شهرستان یکی از منطقه ها شرقی استان کرمان است که با برخورداری از دو اقلیم متفاوت دارای منطقه ها خوش آب و هوایی است که این منطقه ها بکر و زیبا همچنان در کویر می درخشد و مامنی برای استراحت گردشگران خسته از کویرگردی شده است. 30 درصد شهرستان ریگان را منطقه ها کوهستانی احاطه نموده و این همنشینی کوه و کویر در کنار چشمه های جوشان با آب گوارا و خنک که بدرقه گردشگران داخلی و خارجی و ساکنان پرتلاش و خستگی ناپذیر است، سیمای مجذوب نماینده و طبیعت دل انگیزی را ترسیم کرد.

مقبره شاه خورشید

این منطقه در روستای جزان خاص از توابع ریگان واقع شده فاصله آن تا شهر قدیم ریگان 500 متر و بنا به صورت مربع در اضلاع 7/5 ×7/5 متر ساخته شده است و گویا به دختر بهمن بن اسفندیار تعلق دارد.

ویرانه های شهر قدیمی ریگان

در 5 کیلومتری جنوب غربی محمدآباد ریگان خرابه های شهر دیده می شود که متعلق به قبل از اسلام بوده و تاریخ دقیق آن تعیین نیست بنای آن شهر را به بهمن بن اسفندیار نسبت داده اند.

قلعه دهگود

این قلعه واقع در روستای دهگود در مجاورت روستای بمبویان نواحی جنگل کهورد دردو کیلومتری شهرریگان قرار گرفته است. قدمت قلعه دهگود تاریخی به قبل از صفویه برمی شود. این قلعه به نحوی ساخته شده که میتوان جنگل کهور منحصر بفرد را از بالای برج آن نظاره گر بود.

دیدنی های طبیعی و بکر

مهمترین جاذبه گردشگری ریگان تپه های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه های شنی دنیا معروفیت دارند و مکان مناسبی برای جهانگرد درمانی است. نکته قابل توجه در مورد این تپه ها خاصیت درمانی آن است بطوریکه بسیاری از گردشگران از استانهای مجاور کرمان و بقیه استان های کشور برای درمان بیماری های خود به این تپه ها پناه می آورند و گرمای این تپه ها را نسبت به آب گرم های مختلف ارجح می دانند.

گردشگران با حضور در این تپه ها و با کندن چاله و خوابیدن در میان شن ها به تدریج گرمای شن های کویر را جذب بدن خود می نمایند. شن درمانی برای درمان درد زانو به خصوص درد مفاصل و حتی لاغری مفید است.

این تپه ها محل برگزاری مسابقات شترسواری، موتورسواری، ماشین سواری و بعلاوه پیاده روی بر روی شن هم هستند. برترین موقع روز برای رفتن به بالای تپه ها قبل از ظهر و تا نزدیک عصر است، زیرا در این مکان حیرت آور بادها با سرعت زیاد در حال وزیدن هستند و با توجه به منطقه جغرافیایی که در بیابان است هوا بسیار سرد و تنها عامل گرم شدن انسان در بالای 75متر ماسه شنی خورشید است ولی باز هم بستگی دارد چه موقع از سال به اینجا سفر کنید.

منبع: همگردی

به "شهری در شرق کرمان که تپه های شنی دیدنی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری در شرق کرمان که تپه های شنی دیدنی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید