یارانه سه دهک بالای جامعه قطع می گردد، بودجه متکی به مذاکرات هسته ای نیست

به گزارش وبلاگ مهر و موم، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: محتمل است که یارانه سه دهک بالای جامعه که حدود 25 الی 30 میلیون نفر می شوند، در بودجه سال آینده حذف گردد.

یارانه سه دهک بالای جامعه قطع می گردد، بودجه متکی به مذاکرات هسته ای نیست

رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی وبلاگ مهر و موم، درباره فرایند رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401 در کمیسیون تلفیق اظهارکرد: یکی از جدی ترین مسائلی که در فرایند آنالیز لایحه بودجه سال 1401 باید به آن توجه داشته باشیم، موضوع حذف ارز ترجیحی است. به همین منظور کمیسیون تلفیق بر روی این موضوع به صورت جدی و دقیق کار خواهد نمود.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد که ارز ترجیحی به صورت کلی حذف گردد، باید در زمینه موضوعاتی مانند دارو، گندم، نهاده های دامی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، اقدامات موثری انجام گردد مکانیزم نظارت و ارزیابی قیمت ها از سوی دولت تقویت گردد. متاسفانه راه چاره نظارت و ارزیابی در چند سال گذشته از سوی دولت ها بسیار ضعیف بوده است؛ به ویژه در حوزه نهاده های دامی که شاهد بعضی سوء استفاده های کلان بودیم.

رحمانی ادامه داد: بودجه سال 1401، مقداری انقباضی است و آنچنان متکی به نفت و نتایج مذاکرات ایران و 4+1 نیست؛ با این اوصاف اما احتمالا یارانه سه دهک بالای جامعه که حدود 25 الی 30 میلیون نفر می شوند در بودجه سال آینده حذف گردد تا هزینه های آن صرف رسیدگی به دهک های ضعیف جامعه، رونق فراوری، توسعه کشاورزی و... گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سرانجام با اشاره به احتمال حذف ارز ترجیحی گندم اظهار داشت: باتوجه خشکسالی های اخیر در کشور، ناچار به واردات گندم هستیم. البته هنوز در زمینه حذف ارز ترجیحی گندم تصمیم گیری نهایی انجام نشده است؛ اما اگر بنا به حذف آن بود، حتما باید مبلغی در نظر گرفته گردد تا آثار گرانی احتمالی آن در زندگی مردم جبران گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "یارانه سه دهک بالای جامعه قطع می گردد، بودجه متکی به مذاکرات هسته ای نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه سه دهک بالای جامعه قطع می گردد، بودجه متکی به مذاکرات هسته ای نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید