VAR به استادیوم آزادی می آید؟

به گزارش وبلاگ مهر و موم، در صورت میزبانی تیم ملی در تهران، کنفدراسیون فوتبال آسیا تجهیزات مربوط به سیستم VAR (یاری داور ویدویی) را برای هر بازی در استادیوم آزادی نصب خواهد نمود.

VAR به استادیوم آزادی می آید؟

به گزارش وبلاگ مهر و موم به نقل از ایسنا، هنوز تکلیف میزبانی تیم ملی در انتخابی جام دنیای تعیین نیست ولی احتمال می رود با توجه به اهمیت این موضوع، صداوسیما اسناد و مدارک لازم برای پرداخت حق پخش تلویزیونی را در اختیار فیفا و AFC قرار دهد و به این ترتیب تیم ملی تا فروردین 1400، پنج ملاقات خانگی خود را در استادیوم آزادی برگزار کند.

تا پیش از این، یکی از مهم ترین دغدغه ها در جهت میزبانی، نبود زیرساخت لازم برای استفاده از VAR در ایران بود اما با رایزنی های اجرا شده، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا این اطمینان را داده اند که اگر سایر مسائل حل گردد، تجهیزات مورد احتیاج برای هر بازی، وارد تهران می گردد.

این مدل از سیستم VAR دارای قابلیت جا به جایی است و تیمی از شرکت سازنده، مطابق آنچه در قطر انجام داده بودند، ظرف چندین ساعت دوربین ها و دستگاه های ارتباطی را وصل و آماده بهره برداری به وسیله داوران می نمایند. البته این سیستم ماندگار نیست و مجددا بعد از اتمام مسابقات از تهران خارج خواهد شد.

اکنون نهادهای بین المللی برای افزایش دقت در مسابقات، این اطمینان را به کشورها داده اند که در صورت نبود زیرساخت، خودشان سیستم VAR را تامین خواهند کرد؛ به طوری که سوریه و عراق هم با وجود از دست دادن میزبانی و همینطور لبنان با وجود نبود تجهیزات لازم، می توانند در استادیوم های نه چندان پیشرفته از VAR استفاده نمایند.

در حال حاضر فقط موافقت صداوسیما با فیفا و AFC به جای مانده تا میزبانی به ایران برسد و سیستم VAR برای نخستین بار از زمان بهره برداری در فوتبال دنیا به ایران برسد.

از طرفی در ایران هم کوشش ها برای اجرای این تکنولوژی شروع و چندین جلسه با حضور مدیران فدراسیون فوتبال برگزار شده است. مطابق اعلام فدراسیون فوتبال، حداقل زمان تقریبی برای اجرای این سیستم در استادیوم های ایرانی حدود 15 تا 18 ماه است که در حال حاضر در مرحله نخست اجرای این سیستم در ایران به سر می برند.

منبع: جام جم آنلاین

به "VAR به استادیوم آزادی می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "VAR به استادیوم آزادی می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید