آنالیز چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه در نامه علوم پایه

به گزارش وبلاگ مهر و موم، خبرگزاری خبرنگاران-شماره دوم و سوم نامه علوم پایه فصلنامه تخصصی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، ویژه تابستان و پاییز 1400، با اولویت در پرداختن به مسائل و چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه منتشر شد.

آنالیز چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه در نامه علوم پایه

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مهر و موم به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم؛ این مجله به نشر مسائل آموزشی و پژوهشی حوزه ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم زمین و علوم زیستی می پردازد و اولویت خود را در پرداختن به مسائل و چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه، سیاست های آموزشی و پژوهشی، ارتقای سطح دانش و پژوهش در کشور، ارتقای سطح ارتباط میان دانشمندان علوم پایه و سایر قلمرو های علمی و کل جامعه، توسعه نگرش علوم یکپارچه و فعالیت های بین رشته ای، ترارشته ای و تبیین اهمیت این نگرش ها در حل مسائل معاصر جامعه و بعلاوه توسعه پایدار قرار داده است.

در این شماره فصلنامه علاوه بر سخن سردبیر، بیست و هشت مقاله از دانشگاهیان و پژوهشگران حوزه علوم پایه منتشر شده است.

در خاتمه این فصلنامه به نقد و معرفی سه کتاب علم؛ مرز بی خاتمه، عقلانیت، سبک زندگی، علم برای سلامت و بیماری کرونا ویروس 2019 (کووید-19): همه گیری شناسی، بیماری زایی، تشخیص و راه های درمان پرداخته شده است.

نامه علوم پایه به صاحب امتیازی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مدیر مسؤولی دکتر مهدی زارع و سردبیری دکتر علی فرازمند منتشر می گردد. دکتر مسعود آرین نژاد، دکتر هاشم رفیعی تبار و دکتر احمد شعبانی نیز از اعضای هیأت تحریریه فصلنامه تخصصی گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر تلفن دفتر گروه علوم پایه فرهنگستان علوم به شماره 02188645595 و رایانامه: [email protected] در دسترس است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آنالیز چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه در نامه علوم پایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه در نامه علوم پایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید