جامعه ایرانی همیشه اهل فرهنگ بوده است

به گزارش وبلاگ مهر و موم به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، درباره مسائل حوزه کتاب و ترویج مطالعه گفت: جامعه ایرانی در طول تاریخ همیشه اهل فرهنگ بوده است اما متأسفانه در دهه های اخیر شرایط به سمتی رفته که نسل امروز با کتاب بیگانه شده اند که این امر نیازمند تحلیل عمیق و آنالیز موشکافانه است.

جامعه ایرانی همیشه اهل فرهنگ بوده است

وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر و عمدتاً غربی مشاهده می کنیم که افراد جامعه حتی در فرودگاه ها، اتوبوس ها و قطارهای شهری کتاب به دست داشته و سعی می نمایند خود را با آن مشغول نمایند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متأسفانه وقتی جامعه فعلی ایرانی را می بینیم متوجه می شویم که آنها به صورت مستمر تلفن همراه و تبلت در دست دارند که این موضوع شرایط را نگران نماینده نموده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید در خصوص پارادایم های فرهنگی در کشورمان، فکری اساسی کنیم. در بازار نشر اوضاع خوبی نداریم و نیازمند راه چاره کارشناسی و دقیق برای برون رفت از مسائل حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم.

سمیه رفیعی طرح های فصلی فروش کتاب و همچنین برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را مفید دانست و گفت: امیدوارم با برگزاری اینگونه طرح ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم و به دنبال آن افزایش سرانه مطالعه را در کشور رقم بزنیم.

طرح پاییزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی از 24 آبان شروع و تا 30 آبان ماه 1399 ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جامعه ایرانی همیشه اهل فرهنگ بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه ایرانی همیشه اهل فرهنگ بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید