خبرنگاران تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان سی سخت 2برابر دیگر مناطق کشوراست

به گزارش وبلاگ مهر و موم، یاسوج- خبرنگاران- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت زلزله در دنا 2 برابر سایر مناطق زلزله زده کشور است.

خبرنگاران تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان سی سخت 2برابر دیگر مناطق کشوراست

علیرضا تابش روز سه شنبه در بازدید از شهر زلزله سی سخت گفت: هیئت دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مردم زلزله زده دنا نگاه ویژه داشته است.

وی اضافه کرد: تا به امروز 500 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده دنا اختصاص یافت.

وی تاکید نمود که هیات دولت در دو جلسه زلزله سی سخت را آنالیز کرد بنابراین برای بازسازی این شهر بیشتر از سایر نقاط زلزله کشور اعتبار و تسهیلات مصوب کرد.

تابش اعلام کرد: فرایند ساخت و ساز ها طبق برنامه پیش بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اکیپ های اجرایی پای کار هستند، گفت: امروز و فردا چهارشنبه فرایند کار و مسائل در استان مطرح و آنالیز خواهد شد.

تابش توضیح داد: فرایند بازسازی سی سخت باتوجه به بازسازی مناطق زلزله زده که در سایر نقاط کشور اجرا شده پیشرفت مطلوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض به ساکنان سی سخت نسبت به سایر مناطق زلزله زده در کشور در گذشته، معادل 2 برابر افزایش پیدا نموده است.

تابش با بیان اینکه زیربناها بیش تر از حدی که پیش بینی شده بود توسط مردم در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با این اعتبارات بتوانیم کار را به انتها برسانیم.

وی بیان کرد: 15 میلیون تومان بلاعوض و 30 میلیون تومان وام در صورت ارزیابی برابی جبران خسارت وارده به وسایل و لوازم خانگی ساکنان سی سخت تعلق می گیرد.

زلزله ای به بزرگی 5.6 ریشتر ساعت 22 و پنج دقیقه و 34 ثانیه چهارشنبه شب 29 بهمن ماه 1399 شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

این زلزله تلفات جانی نداشت اما 63نفر مجروح شدند.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

12 فروردین سال 97 نیز زمین لرزه 5.6 ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان 42 هزار نفری دنا در 35 کیلومتری غرب یاسوج واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان سی سخت 2برابر دیگر مناطق کشوراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان سی سخت 2برابر دیگر مناطق کشوراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید