از بین رفتن کامل اثر واکسن دز دوم بعد 6 ماه، فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم

به گزارش وبلاگ مهر و موم، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معتقد است که کاهش موارد فوتی، مبتلایان و بستری ها در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گویای فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم است.

از بین رفتن کامل اثر واکسن دز دوم بعد 6 ماه، فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم

دکتر حسین شیبانی با بیان اینکه تا به امروز هیچ کودکی بر اثر ابتلا به سویه اُمیکرون در شاهرود و میامی فوت نکرده است، اظهار کرد: هشت کودک در بخش های عادی و مراقبت ویژه بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس به کاهشی شدن شدن فرایند مراجعه بیماران سرپایی و بستری در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره نمود و به رسانه ها اضافه نمود: طی هفته گذشته پاسخ نمونه های آزمایشگاهی ارسالی مثبت این شهرستان از 60 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی نشان دهنده فاصله گیری از اوج همه گیری در پیک ششم است، ادامه داد: اگرچه فرایند تعداد مبتلایان و بستری شدگان در شرق استان سمنان کاهشی بود اما این شرایط بسیار شنماینده است.

دکتر شیبانی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته 6 بیمار کووید19 در شاهرود جان باختند، اظهار کرد: هیچ یک از افراد فوت شده، دُز سوم واکسن را تزریق نکرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: بیمارانی که نوبت سوم واکسن را تزریق کردند به نسبت دیگر افراد کمتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند و فوت می نمایند.

وی با بیان اینکه افراد فوت شده طی هفته گذشته از تزریق دز دوم آنها 6 ماه گذشته بود، اضافه نمود: این امر نشان می دهد اثر واکسن نوبت دوم به طور کامل پس از 6 ماه از بین می رود.

دکتر شیبانی به عید نوروز و نیمه شعبان و آیین های آخر سال اشاره نمود و گفت: اگر شیوه نامه های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی، استفاده موثر از 2 لایه ماسک و فاصله گذاری فیزیکی رعایت نشود، فرایند کاهشی ابتلا و بستری دوباره صعودی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد توضیح داد: هم اکنون شهرستان شاهرود در شرایط نارنجی و شهرستان میامی در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از بین رفتن کامل اثر واکسن دز دوم بعد 6 ماه، فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین رفتن کامل اثر واکسن دز دوم بعد 6 ماه، فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید