سلامتی و پزشکی

منطقه 12 به نام شهدای سلامت و علم و دانش سبز شد

هم زمان با روز درختکاری، شهردار منطقه 12 از کاشت نهال به نام شهدای سلامت و علم و دانش این منطقه اطلاع داد و گفت: ان شاءالله طی هفته جاری، 14 هزار نهال نیز بین شهروندان منطقه توزیع خواهد شد.

28 اردیبهشت 1401

چشم ها احتمال ابتلا به آلزایمر را پیش بینی می نمایند

دانشمندان با انجام یک پژوهش تازه می گویند دستاورد های این یافته آن ها ممکن است روزی راه را برای یک آزمایش ساده چشمی هموار کند که می تواند به پیش بینی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر، رایج ترین شکل زوال عقل، یاری کند.

22 اردیبهشت 1401

مبتلایان کرونا به 30 هزار نفر در روز می رسد ، کدام مدارس تعطیل شدند؟

به گزارش خبرنگاران، اگرچه بارها متخصصان برای شیوع اومیکرون هشدار داده بودند اما دولت بازگشایی مدارس را الزامی دانست. حالا زنگ خطر آغاز موج تازه کرونا در کشور به صدا درآمده و بعضی از دانش آموزان نگران شرایط پیش آمده هستند.

21 اردیبهشت 1401

از بین رفتن کامل اثر واکسن دز دوم بعد 6 ماه، فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم

خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معتقد است که کاهش موارد فوتی، مبتلایان و بستری ها در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گویای فاصله گیری از نقطه اوج پیک ششم است.

19 اردیبهشت 1401

مواردی که هتل ها به شما نمی گویند

قرار داشتن در محیطی نا آشنا می تواند استرس زا باشدهنگامی که در تخت هتل خود هستید نفس های عمیق بکشید. اتاق خود را به درستی انتخاب کنید چرا که انتخاب اتاق در راحتی و خواب شبانه شما بسیار اهمیت دارد. به همین علت نیز کشیدن چند نفس عمیق قبل از رفتن به تخت خواب...

17 اردیبهشت 1401

یارانه سه دهک بالای جامعه قطع می گردد، بودجه متکی به مذاکرات هسته ای نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: محتمل است که یارانه سه دهک بالای جامعه که حدود 25 الی 30 میلیون نفر می شوند، در بودجه سال آینده حذف گردد.

13 اردیبهشت 1401

قرنطینه خانگی کرونا؛ چطور از گردشگری در منزل لذت ببریم؟

حالا که کرونا، سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و خانه نشین مان کرده است، در این مقاله به راهکارهایی می پردازیم که این خانه نشینی طولانی را تسهیل می کند.

4 اردیبهشت 1401

توزیع تست سریع کرونا در داروخانه های کبک روز سه شنبه شروع می گردد

از آنجایی که آزمایش ها در جعبه های پنج تایی توزیع می شوند، حدود 600 هزار کبکی می توانند در کوتاه مدت آنها را دریافت نمایند.

2 اردیبهشت 1401

برگشت میوه های صادراتی ناراحتی ندارد! ، سم زیاد به سلامتی آسیب نمی زند!

به گزارش خبرنگاران، پاییز سال جاری هند، کیوی را برگشت زد. روسیه فلفل دلمه ای و ازبکستان و ترکمنستان سیب زمینی ها را. اخیرا هم آژانس امنیت غذایی جمهوری آذربایجان خبر داده که بیش از 26 تن محموله فلفل از ایران را از بین برده است.

1 اردیبهشت 1401

کشته شدن یک معترض سودانی پس از استعفای حمدوک

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، کمیته پزشکان سودان از کشته شدن یک معترض در منطقه ام درمان اطلاع داد.

31 فروردین 1401

سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن در برابر گلکسی S20 فن ادیشن

در این مطلب به مقایسه گلکسی S21 فن ادیشن با مدل سال گذشته یعنی گلکسی S20 فن ادیشن می پردازیم تا ببینیم آیا نماینده نو شرکت کره ای ارزش خرید دارد یا خیر.

29 فروردین 1401

افزایش 13 سال طول عمر با تغییر رژیم غذایی

طبق مطالعه ای که جدیداً منتشر شده است تغییر رژیم غذایی به ویژه اگر در سنین پایین شروع گردد می تواند بیش از 13 سال به طول عمر اضافه کند.

28 فروردین 1401

نویسنده ای که با وجود معلولیت، شبیه کوله پشتی دنیا را سفر کرد

کووان چندلر، نویسنده ای است که با وجود معلولیت و عدم توانایی حرکت توانست به 3 کشور سفر کند و داستان سفر خود را در کتاب نو خود منتشر کند. داستان سفر او را در ادامه مطلب دنبال کنید.

25 فروردین 1401

اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می نماید

اختلالات اینترنت در چند ماه اخیر صدای رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم را هم درآورد و در اظهارنظری جالب گفت این اختلالات از نظر روحی به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد نموده است.

21 فروردین 1401

آنالیز چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه در نامه علوم پایه

خبرگزاری خبرنگاران-شماره دوم و سوم نامه علوم پایه فصلنامه تخصصی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، ویژه تابستان و پاییز 1400، با اولویت در پرداختن به مسائل و چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه منتشر شد.

15 اسفند 1400

فرناندز: ملی پوشان ایران عملکرد فوق العاده ای داشتند ، این همان بردی بود که می خواستیم

سرمربی تیم ملی هندبال ایران می گوید شاگردانش با یک نمایش فوق العاده پیروز شدند عربستان میزبان را شکست دهند و این همان بردی بود که منتظرش بودند.

6 اسفند 1400

اومیکرون سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند

شبکه ان اچ کی ژاپن، روز شنبه (امروز) از احتمال لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور به آمریکا به دلایلی از قبیل شیوع اومیکرون خبر داد.

30 بهمن 1400

سبزیجاتی که برای دیابتی ها مناسب است

سبزیجات غیر نشاسته ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. ضمن این که مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن ها منجر به حفظ قند خون در محدوده سالم می شود.

25 بهمن 1400

جایی که پول کم می آید

علیرضا بهنام می گوید: این همه یارانه در بخش های مختلف کشور خرج می شود اما به کتاب که می رسد انگار پول کم می آوریم!

24 بهمن 1400

انتقاد وزیرخارجه کشورمان از عدم ابتکار طرف های غربی در وین

تهران (پانا) - امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه چین ضمن تشکر و قدردانی از موضع حمایتی پکن در مذاکرات هسته ای وین، فرایند گفت وگوها را در مجموع خوب توصیف کرد و در عین حال از عدم ابتکار طرف های غربی در وین انتقاد کرد.

19 بهمن 1400
تعداد: (214)