فروتن: داشتن یک نماینده داوری در المپیک 2020 برای کشتی ایران صددرصدی است

به گزارش وبلاگ مهر و موم، رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی گفت: احتمال اینکه تعداد داوران مان در المپیک توکیو دو نفر گردد، احتمال ضعیفی نیست، ولی اگر این اتفاق هم رخ ندهد، یک نماینده ما صددرصدی است.

فروتن: داشتن یک نماینده داوری در المپیک 2020 برای کشتی ایران صددرصدی است

ناصر فروتن در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ مهر و موم در خصوص تنزل درجه چند داور کشورمان در فهرست سال 2020 چقدر شانس ایران را در قضاوت در المپیک کاهش می دهد، گفت: به هرشکل در این المپیک تعداد داوران از 70 نفر المپیک قبلی، به 40 نفر کاهش پیدا نموده و این طبیعتا شانس همه کشورها را در خصوص تعداد نمایندگان شان در بحث قضاوت را کاهش می دهد. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ما در یک المپیک بهمن طالبی و اکبر طهماسبی را داشتیم، یک بار اردوان صاحب و در المپیک قبلی هم محمدابراهیم امامی را، به هرحال ایران کشوری صاحب کشتی است و حتما در میان داوران قضاوت کننده در المپیک توکیو نماینده خواهد داشت. احتمال اینکه تعداد داوران مان هم دو نفر گردد، احتمال ضعیفی نیست، ولی اگر این اتفاق هم رخ ندهد، یک نماینده ما صددرصدی است.

وی در خصوص مسیری که داوران تا کسب سهمیه المپیک طی خواهند کرد، ادامه داد: مسابقه آسیایی 2020 به همراه دو مسابقه گزینشی چین و بلغارستان میدان هایی هستند که داوران S1 مورد ارزیابی نهایی قرار می گیرند. نیما صادقی، مصلایی پور، سعید عباسی و مهدی بشیرزاده هم که به تازگی S1 شده شانس قضاوت در این المپیک را دارند. رقابت بین همین 4 نفر است و بسته به لیاقت و کوشش خودشان می توانند سهمیه بگیرند. سهمیه داوران به نام خودشان هست و کمیته داوران اتحادیه دنیای در این خصوص اطلاع رسانی خواهد نمود. هنوز در خصوص درجه داوران در سال 2020 نامه رسمی دریافت ننموده ایم.

فروتن در خصوص اینکه اگر نامه رسمی نیامده چطور تنزل درجه محمدابراهیم امامی روز گذشته اطلاع رسانی شد، گفت: نامه رسمی آمده اما در سیستم آتنا ثبت شده ولی لیست قطعی روی سایت اتحادیه دنیای قرار خواهد گرفت. جواد کریمی هم با تنزل درجه روبرو شده و به درجه دوی بین المللی رسیده است، البته در این زمینه باید صبر کنیم تا ایمیل اتحادیه دنیای را دریافت کنیم.

رئیس کمیته داوران که داور درجه یک بین المللی است در پاسخ به این سوال که تا به امروز برای دریافت درجه S1 اقدام ننموده است، توضیح داد: من سال گذشته در دوره ارتقای S1 که در ازبکستان برگزار می شد شرکت کردم اما از شانس بد من، یکی از مدرس ها نیامد. برای این کار باید دو مدرس حضور داشته باشند، آن موقع رئیس کمیته داوران نبودم و اتفاقا قضاوت خوبی هم داشتم، مدرس ژاپنی آمد اما چی چی اوغلو ترک که دیگر مدرس این دوره بود، نیامد و نماینده ای از سوی او حضور داشت که این برای دریافت درجه S1 وجاهت قانونی ندارد و هیچ داوری از این دوره ارتقای درجه نگرفت.

فروتن همچنین در خصوص مسابقات بین المللی که تا به امروز در آنها قضاوت نموده، گفت: من در مسابقات جام دنیای 2016 آمریکا، 2014 جوانان دنیا در کرواسی، نوجوانان دنیا یونان 2017 و جام بوسنی 2016 نوجوانان قضاوت نموده ام.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فروتن: داشتن یک نماینده داوری در المپیک 2020 برای کشتی ایران صددرصدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروتن: داشتن یک نماینده داوری در المپیک 2020 برای کشتی ایران صددرصدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید