نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

به گزارش وبلاگ مهر و موم، وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهوری به استان لرستان سفر نموده است گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح های جهانی و بین المللی بوده و هدف آن خانه دار کردن اقشار کم عایدی است.

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

به گزارش وبلاگ مهر و موم، رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث 7500 واحد مسکونی در استان لرستان گفت: موضوع مسکن در جامعه بسیار مهم است و شهروندان جامعه به خصوص اقشار کم عایدی نمی توانند با روش های عادی صاحب خانه شوند. اما با اراده دولت سیزدهم برای خانه دار کردن به خصوص کم عایدیها و ابزار قانون جهش فراوری مسکن این امکان فراهم شده است که بخش هایی از جامعه که خانه دار شدن برای آن ها تبدیل به رویا شده بود، صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: آنچه که دولت در برنامه 4 ساله خود دارد، یعنی احداث 4 میلیون مسکن جزو طرح های بزرگ جهانی و بین المللی است. شاید برای خیلی ها باور پذیر نباشد که این طرح یعنی ساخت 4 میلیون مسکن طی 4 سال امکانپذیر باشد، اما حتما شدنی است. این طرح نیازمند حضور همه دستگاه های کشور است. همکاران خوبم در وزارت راه و شهرسازی، در استان ها و ادارات کل و همه کسانی که به این طرح یاری می نمایند مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت همراه ما هستند را به یاری می طلبیم که این طرح بزرگ به خوبی انجام گردد.

کوشش می کنیم تا سرانجام سال زمین 4 میلیون واحد تامین گردد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گام اول این طرح تامین زمین است، گفت: همکاران من در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز کوشش می نمایند که تا سرانجام سال زمین 4 میلیون واحد مسکونی معین تکلیف گردد، کما اینکه تا به امروز زمین برای بخش بزرگی از این 4 میلیون واحد تامین شده است.

وی اضافه نمود: در گام دوم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ ساخت وساز تبدیل کنیم. هم مردم را خانه دار کنیم و هم رونق مالی در کشور در پی ساخت و ساز 4 میلیون واحد مسکونی ایجاد شده و مشکل اشتغال حل گردد. ساخت 4 میلیون مسکن کشور را به یک طراوت و امید رسانده و آینده خوبی را رقم خواهد زد.

قاسمی با اشاره به مسائل تامین زمین در استان لرستان گفت: امروز علی رغم اینکه تامین زمین موضوعی جدی در استان لرستان بوده، کوشش های خوبی برای تامین زمین صورت گرفته است. در این استان نیز این راستا سخت را پشت سر خواهیم گذاشت و برای مردم در سقفی که پیش بینی شده تامین زمین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز با کوشش همکاران عملیات اجرایی 7500 واحد مسکونی در کل استان آغاز خواهد شد که یاریی به مردم لرستان باشد. امیدواریم در گام های بعدی به سرعت تامین زمین برای بخش به جای مانده نیز انجام گردد.

ایجاد یک شهر تازه در خرم آباد

قاسمی امروز بعلاوه از ایجاد شهر تازه در خرم آباد اطلاع داد و گفت: در مرکز لرستان برنامه ما ایجاد یک شهر تازه در خرم آباد است چراکه در این شهر مسئله زمین وجود دارد و ضروری است شهر تازهی را برای خرم آباد پیش بینی کنیم که این مهم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: خرسندیم که امروز در خدمت مردم غیور و شریف لرستان هستیم حدود 80 هزار واحد مسکونی ظرف چهار سال جز تعهدات تعهداتی است که در لرستان باید ساخته گردد که امروزه 1500 واحد آن عملاً در مرکز استان و شهرستان ها آغاز خواهد شد.

امروز در نشستی که با حضور رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ برگزار گردید، مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان وعده داد که طرح مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان تا سرانجام سال 1406 به اتمام برسد.

مسعود رضایی، لرستان را از استان های پیشرو در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی مطرح کرد و اضافه نمود: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی درکشور 50 درصد بوده و در استان 80 درصد است.

ثبت نام 93 هزار نفر در طرج نهضت ملی مسکن لرستان

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی در جریان این سفر بیان کرد که تا به امروز 93 هزار لرستانی برای بهره مندی از قانون جهش فراوری مسکن ثبت نام نموده اند.

بنابراین گزارش، صبح امروز در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم، سیدابراهیم رئیسی ـ رئیس جمهور ـ به همراه هیات همراه به استان لرستان سفر کرد. رئیسی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد گفت: محور برنامه ما در لرستان این است که موانع و مسائل آن را آنالیز کنیم و آنچه که می گردد در استان تصمیم گیری و آنچه هم که ضروری است در تهران پیگیری گردد تا بتوانیم از رنج بیکاری و بی شغلی لرستان بکاهیم و ظرفیت هایی که در آن وجود دارد به کار گرفته و احیا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید