32 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان

به گزارش وبلاگ مهر و موم، ایده تزئین درخت کریسمس حتی برای غیر مسیحی ها یک سرگرمی فوق العاده مجذوب کننده و دوست داشتنی است. معمولاً خرید تزئینات درخت کریسمس برای خیلی از خانواده ها بسیار هزینه بر است، اما ما به شما یاد می دهیم چطور با ایده های جالب و کم هزینه درخت کریسمس را تزیین کنید. آیا می دانید چطور خودتان در خانه تزئینات درخت کریسمس درست کنید؟ چطور می توان یک درخت کریسمس متفاوت ساخت و طراحی کرد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با 32 ایده تازه و کم هزینه و آسان ساخت و تزیین درخت کریسمس آشنا شوید.

32 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان

درخت کریسمس نماد چیست؟

درخت کریسمس نماد چیست و چرا برای جشن روز کریسمس آن را تزیین می نمایند؟ درخت و گیاهان در زمان های قدیم مورد پرستش بودند و از همین رو استفاده از درخت کریسمس در این روز به نشانه تقدیس آن است و اعتقاد بر این است که هیچ عید و جشنی نباید بدون تبرک گیاهان انجام گردد.

آغاز تزئین درخت کریسمس بر اساس روایت بعضی روایان برای اولین بار در آلمان و به وسیله مارتین لوتر انجام شد. او این کار را برای شادمانی بچه ها انجام می داد و بعد از آن این رسم به صورت عمومی انجام شد و به تمامی کشورهای جهان راه پیدا کرد.

بعضی شواهد نیز نشان می دهد که سنت تزئین درخت کریسمس از حوالی قرن 16 میلادی آغاز شد. در این دوران بسیاری از مردم با استفاده از چوب هرم هایی را درست می کردند و آن را با شاخه های درختان همواره سبز مثل کاج و شمع تزئین می نمودند. گفته می گردد که ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت نقش مهمی در محبوبیت تزئین درخت کریسمس در میان مردم داشتند و از همین رو این بعضی بر این باور هستند که تزئین درخت کریسمس ریشه در تاریخ بریتانیا دارد.

در آن موقع معمولاً از مخروط های تزئین شده با برگ و یا درختچه های کوچک استفاده می شد و درختچه را روی میز می گذاشتند. اما پس از مدتی درختانی بزرگ تر از نروژ به بریتانیا منتقل شد و از همین رو قرار دادن درخت کریسمس روی زمین و چیدن هدایا در اطراف آن بسیار رایج شد.

از آنجایی که کاج درختی همواره سبز است و در زمستان نیز ظاهر سبز خود را حفظ می نماید، استفاده از این درخت به عنوان درخت کریسمس در سراسر جهان بسیار رایج شد و به همه کشورهای مسیحی و کشورهایی که اقلیت مسیحی در آنجا زندگی می کردند راه پیدا کرد.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

مراحل تزئینات درخت کریسمس

یکی از آداب و رسوم مراسم کریسمس تزیین درخت کریسمس است. اگر قصد دارید کریسمس سال جاری یک درخت بی نظیر با طراحی خاص و خلاقانه طراحی کنید، ضروری است تا ابتدا در خصوص بعضی فاکتورها تصمیم گیری کنید. در ادامه به مراحل تزئین درخت کریسمس اشاره شده است.

درخت کریسمس خود را انتخاب کنید

در اولین قدم از طراحی یک درخت کریسمس باید نوع و مقدار درخت کریسمس خود را تعیین کنید. برای این کار چند گزینه پیش روی شما قرار گرفته است. شما می توانید یک درخت کریسمس بزرگ سفارش دهید و درست مثل عکس ژورنال های خارجی آن را در گوشه ای در کنار شومینه خانه تان بگذارید و با یاری اعضای خانواده آن را تزئین کنید. می توانید به جای درخت کاج طبیعی بزرگ، از یک درختچه کوچک بهره ببرید.

به جای درست کردن درخت کریسمس با کاج، می توانید از درختچه های مصنوعی که در سایزها و مدل های مختلف در بازار یافت می شوند، بهره ببرید. هر چند که درخت های کریسمس آماده و تزئین شده نیز در بازار به فروش می رسد، اما همه مجذوب کنندهیت درخت کریسمس این است که آن را به سلیقه خودتان تزئین کنید. برای خرید درخت کریسمس به چند نکته توجه کنید:

*درخت کریسمسی را انتخاب کنید که شکل مخروطی و زیبایی دارد.

*درختی که برای کریسمس خریداری می کنید، باید صاف و بدون خم شدن در گلدان خود قرار بگیرد.

*به تراکم برگ های درخت و بعلاوه رنگ و شادابی برگ ها توجه کنید.

رنگ تزئینات درخت کریسمس را انتخاب کنید

شما می توانید درخت کریسمس را به هر رنگی که دوست دارید، تزئین کنید. قبل از آغاز تزئینات باید انتخاب کنید که چه رنگی را برای آن در نظر دارید. آیا این رنگ با سایر لوازم دکوراسیون که در اطراف درخت قرار می گیرند، همخوانی دارد؟ معمولاً بهتر است برای تزئین درخت کریسمس از رنگ های آبی، نقره ای، قرمز، سبز، طلایی و برنزی استفاده گردد. اما به هر حال این موضوع کاملاً سلیقه ای است و شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید، برای تزئین بهره ببرید.

لوازم مورد احتیاج برای تزئینات درخت کریسمس را آماده کنید

موضوع مهمی که روی ظاهر درخت کریسمس شما به شدت تأثیر می گذارد، نوع تزئیناتی است که برای آن استفاده می کنید. برای این کار ایده های زیادی وجود دارد. یکی از ایده های تزئین درخت کریسمس در خانه این است که از حباب های کریسمسی در کنار انواع آویزهای دست ساز و لوازم ظریف و عروسک های کوچک بهره ببرید.

آموزش ایده های نو و مجذوب کننده تزئین درخت کریسمس در منزل

در این بخش می توانید با ایده های مجذوب کننده و نو برای تزئین درخت کریسمس در خانه آشنا شوید.

1- ایده تزئین درخت کریسمس با عروسک های پارچه ای

برای تزئین درخت کاج طبیعی بزرگ می توانید از چندین عروسک پارچه ای با نماد کریسمس بهره ببرید. برای این کار حتی می توانید خودتان این عروسک ها را با نمد و پارچه بسازید. اگر در خانه فرزند کوچک دارید، به سراغ عروسک های او بروید و عروسک های کوچک با تم رنگی مشابه را برای تزئین درخت کریسمس بهره ببرید.

درست کردن بابانوئل های نمدی و آدم برفی با نمد نیز بسیار ساده است. تنها با کمی خلاقیت می توانید یک درخت کریسمس مصنوعی یا طبیعی خاص و مجذوب کننده طراحی کنید.

2- ایده تزئین درخت کریسمس با توپ پینگ پنگ

به جای خرید لوازم گران قیمت تزئینات کریسمس می توانید خودتان انواع آویزهای خاص را در خانه آماده کنید. برای درست کردن این کاردستی برای تزئین درخت کریسمس می توانید توپ های پینگ پنگ را به چسب آغشته کنید و آن ها را داخل اکلیل فرو ببرید. می توانید توپ ها را رنگ کنید و به درخت آویزان کنید.

ایده آسان تزئین کریسمس با توپ پینگ پنگ این است که با آن آدم برفی بسازید. برای این کار باید دو توپ را با چسب حرارتی روی هم بچسبانید. سپس با پارچه یا نمد قرمز برای آدم برفی تان کلاه و شال گردن درست کنید و برایش با ماژیک چشم و دهان بکشید. برای درست کردن بینی و دکمه ها هم می توانید از نمد بهره ببرید.

3- ایده تزئین درخت کریسمس با گل طبیعی

یک ایده نو دیگر برای تزئین درخت کریسمس این است که از گل های طبیعی و رنگی برای طراحی درخت کریسمس بهره ببرید. برای این کار می توانید گل ها را با استفاده از سیم نازک گل سازی یا حتی بندهای کنفی و ریسه های رنگی به درخت کریسمس وصل کنید. برای این کار می توانید از چندین رنگ گل یا تنها یک رنگ خاص گل طبیعی بهره ببرید.

می توانید از این ایده برای تزئین درخت برای تولد نیز بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های آسان و کم هزینه برگزاری جشن تولد را بخوانید.

4- تزئین درخت کریسمس با میوه کاج

میوه کاج یکی از مقرون به صرفه ترین و زیباترین چیزهایی است که می توانید با آن درخت کریسمس را تزئین کنید. برای این کار می توانید میوه درخت کاج را رنگ کنید یا آن را همان گونه با رنگ طبیعی در بخش های مختلف درخت آویزان کنید.

5- تزئین درخت کریسمس با روبان قرمز

یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین لوازمی که باید برای تزئین درخت کریسمس تهیه کنید، روبان قرمز است. می توانید با روبان قرمز چند عدد پاپیون درست کنید و آن را در بخش های مختلف درخت بچسبانید. می توانید روبان را روی درخت بپیچانید و آویزان کنید و آن را تزئین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی آدمک زنجبیلی کریسمس

6- تزئین درخت کریسمس با استفاده از سکه

به عنوان مدل تزئین درخت کریسمس می توانید سکه های طلایی یا نقره ای را با استفاده از چسب حرارتی به بندهایی برای آویز بچسبانید و سپس آن ها را روی درخت کریسمس آویزان کنید.

7- ایده تزئین درخت کریسمس با ریسه

ریسه و چراغ های کوچک و رنگی برای تزئینات درخت کریسمس فوق العاده هستند. برای این کار می توانید ریسه را دور برگ های درخت بپیچانید و یا در صورت احتیاج با استفاده از سیم مفتولی نازک آن را به شاخه های درخت وصل کنید. سپس نور ریسه ها را روشن کنید و از تماشای درخت کریسمس نورانی تان لذت ببرید.

چگونه درخت کریسمس بسازیم؟

همواره مجبور نیستید درخت کریسمس را از بیرون بخرید. یکی از روش های خلاقانه تزئین درخت کریسمس این است که خودتان در خانه درخت کریسمس را درست کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه به مجذوب کننده ترین روش های درست کردن درخت کریسمس اشاره شده است.

1- با میوه کاج درخت کریسمس درست کنید

درخت کریسمس همواره نباید خیلی بزرگ و جاگیر باشد. شما می توانید با استفاده از میوه کاج یک درخت کریسمس دوست داشتنی و کوچک درست کنید و از آن برای تزئین دکوراسیون یا حتی میز شام شب کریسمس بهره ببرید. برای این کار می توانید میوه کاج را با گواش سبز رنگ کنید. سپس روی آن پوم پوم های رنگی بچسبانید.

برای زیباتر شدن این درخت دوست داشتنی می توانید یک ستاره طلایی با فوم اکلیلی درست کنید و آن را در قسمت بالای میوه کاج قرار دهید.

2- با استفاده از مهره و سیم مفتولی درخت کریسمس درست کنید

برای درست کردن درخت کریسمس با سیم مفتولی و مهره باید مهره ها را داخل سیم کنید. سپس آن را به صورت مارپیچی حالت دهید. می توانید درخت مهره ای تان را روی یک تکه چوب برش خورده بچسبانید و روی آن یک ستاره هم نصب کنید.

3- با لیمو ترش درخت کریسمس درست کنید

برای درست کردن یک درخت کریسمس رو میزی می توانید لیموها را به یاری یک سیم مفتولی یا چسب حرارتی به صورت هرمی داخل یک ظرف بچینید. سپس بین لیموها برگ سبز قرار دهید و این درخت لیمویی را برای تزئین روی میز بگذارید.

4- با رزماری درخت کریسمس درست کنید

برای این کار باید یک اسفنج داخل گلدان قرار دهید. سپس شاخه های رزماری را داخل آن فرو کنید. رزماری ها را طوری بچینید که شکل مخروطی به خود بگیرند. سپس داخل گلدان را با خاک یا خزه پر کنید. می توانید شاخه های رزماری را همچون درخت کریسمس با ریسه و آویزهای رنگی تزئین کنید.

5- با نمد درخت کریسمس درست کنید

اگر دستی بر هنر داشته باشید می توانید با استفاده از نمد یک درخت کریسمس بزرگ درست کنید و آن را با انواع آویزهای نمدی تزئین کنید. سپس درخت تان را در یک طرف خانه آویزان کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

6- از چوب برای ساخت درخت کریسمس بهره ببرید

روش های جالب زیادی برای درست کردن درخت کریسمس با استفاده از چوب وجود دارد. می توانید با استفاده از چوب یک درخت طراحی کنید و سپس آن را برای سال نوی میلادی تزئین کنید.

7- با برگ های کاج درخت کریسمس بسازید

یکی از برترین ایده ها برای ساخت درخت کریسمس این است که از برگ های درخت کاج بهره ببرید و خودتان یک درخت در مقیاسی کوچک و با شکل دلخواه خودتان طراحی کنید. برای درست کردن این درخت کریسمس می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم برای درست کردن درخت کریسمس با برگ های کاج

  • اسفنج یا یونولیت مخروطی شکل
  • ریسه لامپی و لوازم تزئینی
  • مقداری شاخ و برگ درخت کاج یا هر درخت دیگر
  • یک گلدان کوچک

برای درست کردن درخت کریسمس با برگ کاج باید ابتدا اسفنج را به شکل مخروطی برش دهید. برای این کار می توانید از یونولیت های مخروطی که به شکل آماده به فروش می رسند، بهره ببرید. سپس اسفنج مخروطی را داخل گلدان بگذارید. برای سفت شدن اسفنج داخل گلدان می توانید از چسب نواری سبز رنگ یا چسب حرارتی بهره ببرید.

سپس شاخه ها و برگ های درخت کاج را از قسمت پایین اسفنج داخل آن فرو کنید. سعی کنید از شاخه های یک مقدار در یک لاین بهره ببرید و هر چقدر به قسمت بالای کاج نزدیک می شوید، از شاخه و برگ های کوچک تر بهره ببرید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا سطح اسفنج کاملاً پر گردد. سپس لامپ ریسه ای را لابه لای درخت کاج دست سازتان قرار دهید و آن را با لوازم تزئین کریسمس رنگارنگ تزئین نمایید.

8- ساخت درخت کریسمس با سیم مفتول

مرحله اول؛ آماده کردن پایه درخت کریسمس

یک ایده خلاقانه و فوق العاده زیبا برای ساخت درخت کریسمس این است که خودتان با یاری سیم مفتول و مروارید یک درخت مجذوب کننده آماده کنید. برای درست کردن این درخت کریسمس زیبا باید ابتدا سیم را به صورت چند لایه روی هم بپیچید و سپس روی یک پایه مثل تکه ای چوب یا حتی خود سیم محکم کنید. این بخش به عنوان بدنه درخت کریسمس در نظر گرفته می گردد. بعد از آن باید به سراغ درست کردن بخش بعدی بروید.

مرحله دوم؛ آماده کردن شاخه های مرواریدی درخت کریسمس

در این مرحله سیم ها را با استفاده از سیم چین به مقدار های حدود 7، 12، 15، 17 سانتی متری برش بزنید. مقداری مروارید سبز رنگ و قرمز تهیه کنید. حال با توجه به سایز درخت کریسمستان باید مقداری مروارید سبز داخل سیم بیندازید. مثلاً اگر 12 عدد مروارید سبز داخل سیم می کنید. سپس باید از یک مروارید قرمز بهره ببرید و 12 مروارید دیگر نیز داخل سیم بیندازید.

مرحله سوم، نصب شاخه ها روی پایه درخت کریسمس

حالا سیم را از وسط تا کنید زیر سیم را بپیچانید تا محکم گردد. شما باید برای درست کردن درخت کریسمس با سیم از این شاخه های مرواریدی را در چند سایز آماده کنید. هر چقدر به پایین درخت نزدیک می شوید، باید سایز شاخه ها بزرگ تر گردد.

در خاتمه شاخه های مرواریدی را با به جای مانده سیم به پایه وصل کنید. توجه داشته باشید که شاخه های کوچک تر در بالا و شاخه های بزرگ تر در پایین نصب می شوند. می توانید این درخت کریسمس مرواریدی مجذوب کننده را در رنگ های مختلف آماده کنید و از آن برای تزئین خانه بهره ببرید.

9- ساخت درخت کریسمس با پم پم های رنگی

یک ایده فوق العاده راحت و مجذوب کننده برای ساخت درخت کریسمس استفاده از پم پم های رنگی است. برای درست کردن این درخت کریسمس رنگی و زیبا باید از یک اسفنج یا یونولیت مخروطی شکل با تعدادی پم پم های رنگی بهره ببرید. برای این کار می توانید پم پم ها را با هر ترکیب رنگی که دوست دارید، روی مخروط بچسبانید. سپس یک پم پم در مقدار بزرگ تر یا یک ستاره اکلیلی یا رنگی را روی قسمت بالای درخت کریسمس قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید برای درخت کریسمس رنگی خودتان یک پایه درست کنید و آن را داخل یک گلدان سرامیکی زیبا یا یک تکه چوب بچسبانید. برای ساخت پایه درخت کریسمس می توانید از سیم مفتولی نسبتاً ضخیم یا یک تکه چوب یا اسفنج استوانه ای که دور آن را با کاموا پوشانده اید، بهره ببرید.

10- ایده ساخت درخت کریسمس با پاستا

یکی دیگر از ایده های راحت و زیبا برای ساخت درخت کریسمس خاص در خانه این است که از پاستا یاری بگیرید. برای درست کردن درخت کریسمس با پاستا شما به یک بسته پاستای فرمی، یک مخروط یونولیتی یا اسفنج مخروطی شکل و مقداری رنگ احتیاج دارید.

برای ساخت این درخت کریسمس باید پاستاها را با نظم و از یک سمت تعیین به یاری چسب گرمایی روی اسفنج بچسبانید. زمانی که درخت شما تکمیل شد، می توانید با استفاده از قلم مو یا اسپری رنگ آن را به هر شکلی که دوست دارید، رنگ کنید. سپس می توانید برای تزئین چند مهره براق روی درخت خود بچسبانید و در قسمت بالای آن نیز یک ستاره نصب کنید تا ظاهر زیباتری به خود بگیرد.

11- ساخت درخت کریسمس با مقوا و کاغذ رنگی

اگر در پی راهی برای درست کردن درخت کریسمس کوچک برای روی میز هستید، می توانید به راحتی این کار را با یک تکه مقوا و کاغذ رنگی سبز رنگ انجام دهید. برای آغاز باید مقوا را به شکل مخروطی درآورید و خوب چسب بزنید تا محکم گردد. سپس کاغذ رنگی سبز را به شکل نوارهایی حدوداً 5 تا 7 سانتی برش می زنید.

حالا لبه های هر یک از این نوارها را به صورت ریش ریش با قیچی می برید. بعد از این کار می توانید از قیمت پایین آغاز به چسباندن کاغذ رنگ ها روی مقوا کنید. بعد از این که درخت شما آماده شد روی آن را با انواع مهره و نگین های رنگی و براق تزئین کنید.

ایده های دیگر برای تزئینات درخت کریسمس

سخن پایانی

طراحی یک درخت کریسمس با وسایل کم هزینه و مقرون به صرفه یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در خانه انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم با ارائه چندین ایده برای تزئینات کریسمس به شما یاری کنیم تا درخت مجذوب کننده تری درست کنید. اما شما می توانید درخت کریسمس طبیعی یا مصنوعی را به هر روشی که دوست دارید و با استفاده از آویزهای مختلف تزئین کنید و در کنار آن عکس های به یاد ماندنی بگیرید.

منابع: ، ،

نوشته های مرتبط

زمان وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم | مثلث حیات خطرناک است؟

ترفندهای مراقبت از کیف و کفش چرم | برطرف چروک و شکستگی و براق کردن چرم

برترین روش های تمیز کردن ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید برترین دستگاه نسپرسو و اسپرسوساز خانگی

منبع: افق کوروش

به "32 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 ایده تزئین درخت کریسمس کم هزینه و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید