از انیمیشن های ترسناک تا انتقام جویان باهوش؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش وبلاگ مهر و موم، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از انیمیشن های ترسناک تا انتقام جویان باهوش؛ برترین های هنر و سینما

ترسناک ترین فیلم ها و انیمیشن های دیزنی

در این مطلب 15 تا از ترسناک ترین محصولات دیزنی که تا به حال ساخته شده است را نام بردیم. در سال 2020، نام دیزنی به شدت مترادف با تفریح های مجذوب نماینده و محبت آمیز و خانوادگی بود تا جایی که هر محصولی خارج از محدوده فیلم های دیزنی جایگاهی در بین مخاطبان نداشت. اما دیزنی در بین آثار سرگرم نماینده خود همواره لحظات هراس انگیزی هم داشته است، از فیلم های کوتاه ابتدایی اش تا برخی از فیلم های اولیه اش مانند تبدیل شدن ملکه به پیرزن ساحره در انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) و در فیلم های سینمایی اش که مرتبا تخیلات لطیف را با تصاویر و ایده های تیره تر و آزاردهنده ترکیب می نماید. تاریکی همواره بخشی از دیزنی بوده است، زیرا باعث می گردد نور داستان های آموزنده اش بیشتر به چشم بیاید؛ موضوع مهمی که در سال های اخیر به شکل ناامید نماینده و به دست کسانی که مسؤول ساخت محصولات دیزنی بودند فراموش شده است.

10 فیلم تاریخی که اگر به امپراتوری روم علاقه دارید باید ببینید

امپراتوری روم در کنار ایران و یونان از ابرقدرت های تمدن های باستانی به شمار میرود و گشت وگذار در حوادث تاریخی اش به مقدار ای مجذوب نماینده است که هر کسی ذره ای به تاریخ علاقه مند باشد تماشای فیلم هایی با مضمون این امپراتوری را از دست نمی دهد. آثار سینمایی درباره روم باستان بی شمار است؛ برخی جنگ های خون بار این امپراتوری را دستمایه فیلم های اکشن قرار می دهند و برخی دیگر هم با توسل به داستان های رمانتیک و مثلث های عشقی، درام هایی را در بستر این دوران حادثه خیز خلق می نمایند اما در هر حالت نتیجه احتمالا فیلم پرهزینه و خوش رنگ و لعابی از آب درمی آید که حداقل از نظر بصری به شدت چشم نواز است.

10 اسلحه به یادماندنی انیمه ها که از صاحبانشان مشهورتر شدند

در انیمه ها چیزی که زیاد است، اسلحه سرد و گرم مختلف برای کشت و کشتار. ولی برخی از آن ها آن قدر طراحی و قدرت های به یاد ماندنی دارند که حتی از صاحبان خودشان هم مشهورتر شده اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی 10 مورد از مشهورترین آن ها بپردازیم. تقریبا هر شخصیت انیمه ای مشهوری، چه قهرمان باشد یا شرور، یک اسلحه منحصر به فرد دارد. ولی تنها در چند نمونه از آن ها، کارنمودهای این اسلحه ها به قدری مجذوب نماینده و تماشایی است که از خود آن شخصیت مشهورتر می گردد. مسلما این جا هم چند استثناء داریم. اسلحه هایی داریم که از نظر معروفیت و محبوبیت، حتی انیمه ای که در آن مطرح شده اند را هم پشت سر گذاشته اند.

باهوش ترین انتقام جوی مارول کیست؟

نمی توان انکار کرد که انتقام جویان جهانی سینمایی مارول باهوش هستند اما باهوش ترین در میان آن ها کیست؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، باید نگاهی به انتقام جویان اصلی بیاندازیم و هوش آن ها را رتبه بندی کنیم. برای این کار، شخصیت هایی را در نظر می گیریم که در کمیک ها به عنوان انتقام جویان معرفی شده اند و در مأموریت های انتقام جویان در جهانی سینمایی مارول و نه فقط در حماسه بی نهایت، نقش بیشتری داشته اند. بنابراین خبری از نگهبانان کهکشان یا دورا میلاجه و شخصیت های فرعی مانند پپر پاتز، هوپ ون داین یا شوری (در حال حاضر) نیست. نیک فیوری هم در این لیست قرار ندارد، زیرا چه زمانی که مدیر شیلد بود و چه زمانی که بنیانگذار انتقام جویان شد، هرگز از نظر فنی یک انتقام جو محسوب نمی شد (به هر حال اگر در این لیست بود در بین رتبه های برتر قرار می گرفت).

6 شرور فیلم های ترسناک که بی تردید از بتمن شکست می خورند

ما اغلب درباره این که کدام یک از شخصیت ها، قوی ترین شرور جهانی مارول و DC هستند بحث می کنیم اما از یک ژانر کاملا جداگانه غافل می شویم. شروران فیلم های وحشتناک می توانند به عنوان شروران نهایی در جهانی DC حضور داشته باشند. البته خیلی از آن ها شاید ترسناک باشند اما توانایی مقابله با بتمن را ندارند. این مسأله چیزی از مجذوب نمایندهیت این نمادهای ترسناک کم نمی نماید، چرا که بتمن طوری برنامه ریزی شده است که همواره برنده گردد، زیرا برنده بودن بخشی از شخصیت او است. او قوی ترین نیست اما همواره زیرک تر، درخشان تر و مدبرتر از حتی برخی از برترین شروران وحشتناک است و به راحتی می تواند آن ها را شکست دهد.

10 فیلم و سریال مشهور که ابتدا برای فراوری رد شده بودند

وقتی می گویند هیچ کسب وکاری مثل کسب وکار فیلم سازی نیست، منظور این نیست که در هیچ کسب وکار دیگری مقدار فیلم سازی، جواب رد نمی شنوید. حتی پیروز ترین هنرمندان فیلم و تلویزیون در سراسر جهان هم بارها از طرف کارگردان ها، بازیگران، استودیوها و مدیران جواب نه شنیده اند. راز پیروزیت آن ها این است که با این وجود، همچنان جلو می فرایند. خالقان ده فیلم و سریالی که در زیر مطرح می شوند، دقیقا می دانند منظور ما چیست. این فیلم ها و سریال ها در حال حاضر به عنوان پیروز ترین آثار عصر خود در نظر گرفته می شوند. مدرن های کلاسیکی شده اند که میلیون ها نفر در سراسر جهان عاشقشان هستند. ولی تما مشان زمانی این کابوس را از سر گذرانده و به وسیله تهیه نماینده ها و سرمایه گذارها رد شده اند، در برخی هایشان این رد شدن حتی به چند بار رسیده است (یکی از این آثار 20 بار رد شد! ولی بعدا تأیید و یکی از پیروز ترین سریال های کل تاریخ تلویزیون شد). در این مطلب به معرفی ده شکست بزرگی می پردازیم که بعدا به پیروزیت های عظیمی تبدیل شدند.

10 کلیشه که بازی مرکب را به سریالی میانه تبدیل می نماید

فیلم سازان کشورهای آسیای شرقی در خلق جهانهای فانتزی و جهان هایی با قراردادهای ساختگی تبحر خاصی دارند. در این میان کارگردانان کره ای با دقت در جزئیات و پرداختن به ظرافت ها توانسته اند با آثارشان مخاطبان زیادی در سراسر جهان برای فیلم هایشان پیدا نمایند. کارگردانان کره ای به خوبی سلیقه و ذائقه مخاطب امروز جهان را فهمیده اند و با درک همین نکته توانسته اند مخاطبان زیادی برای فیلم ها و سریا ل هایشان در جهان پیدا نمایند. تجربه پیروز انگل در کسب جوایز سینمایی نشان داد سینمای کره جنوبی قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری و جذب مخاطب دارد. آن ها حالا همین فرایند را در صنعت سریال سازی دنبال می نمایند و با سریال بازی مرکب یا همان اسکوئید گیم نشان دادند همچنان رگ خواب مخاطب جهانی دست شان است.

9 بار که بتمن شکست بسیار سنگینی خورد

بتمن شاید برترین کارآگاه جهان و یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین ابرقهرمان ها باشد، ولی هنوز هم یک انسان است و تمام انسان ها دچار اشتباه و خطا می شوند و خیلی وقت ها شکست های سنگین و بدی می خورند. برخی از این شکست ها و اشتباهات در نتیجه نقشه ها و دسیسه های دشمنان بتمن بوده، ولی همه می دانیم که بزرگ ترین و مرگ بارترین خطری که شوالیه تاریکی محبوب ما را تهدید می نماید، خود بتمن و افکار پیچیده درونش است. بروس وین مردی زخم خورده و غمگین است که گذشته تلخ و تکان دهنده اش هرگز او را رها نمی نماید و مدام با خودش و حسرت هایش کلنجار می رود. نویسنده های کمیک بوک ها معمولا بتمن را به شکل مردی با اراده پولادین تصویر می نمایند که تمام احساساتش را تحت کنترل گرفته. اما واقعیت این است که او در بیشتر اوقات تمام احساسات و ترس ها و نگرانی هایش را سرکوب می نماید و آن ها را به تاریک ترین بخش اعماق وجودش می فرستد.

چرا دیزنی بعد از یک دهه تسلط بر گیشه روزهای نگران نماینده ای در پیش دارد؟

دیزنی پس از یک دهه تسلط بر گیشه، اکنون باید برای تکرار پیروزیت های قبلی خود کوشش کند. به تازگی تحولاتی بزرگ در این استودیو به وجود آمده است و برای اولین بار از سال 2012 تا کنون، کمی عدم قطعیت در رأس امور این گروه بزرگ چند رسانه ای وجود دارد. با وجود توسعه مداوم سازمان و لیست قابل توجه پروژه های آینده، امکان دارد اوقات نامشخصی برای یکی از بزرگ ترین نام های صنعت فیلم در پیش رو باشد.

21 سریال کمدی برتر قرن 21 (تا امروز)

چه چیزی خنده دار است؟ تماشای چیزهایی که همواره همه را می خنداند، مانند برخورد یک شیء با یک انسان به طریقی خنده دار یا افتادن او در یک چاله یا سرزدن رفتاری عجیب و ناآشنا از همان انسان؟ امروزه، باوجود وسعت فراوان شبکه های پخش اینترنتی سریال های تلویزیونی و شبکه های مجازی، دیگر تشخیص اینکه چه چیزی خنده دار است، کار آسانی نیست. ما در عصری زندگی می کنیم که حتی تشخیص کمدی یا درام بودن یک سریال هم برایمان سخت است، در نتیجه لیست زیر که در آن 21 سریال کمدی آمریکایی برتر قرن بیست ویکم را انتخاب نموده ایم، لیستی چالش برانگیز خواهد بود. با این حال آیا محکی بزرگ تر و معتبرتر از خنده برای یک سریال کمدی وجود دارد؟ آیا هر سریالی که بیش از دیگری بتواند شما را بخنداند، سریال کمدی بهتری نیست؟ بیایید خنده دارترین ها را انتخاب کنیم.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به وبلاگ مهر و موم مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از انیمیشن های ترسناک تا انتقام جویان باهوش؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از انیمیشن های ترسناک تا انتقام جویان باهوش؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید