روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال قربانی جنگ در یمن می شوند

به گزارش وبلاگ مهر و موم، معاون وزیر بهداشت یمن با اشاره به آثار و پیآمدهای ناگوار جنگ علیه یمن، تأکید کرد که روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال در نتیجه جنگ، محاصره و آثار فاجعه آمیز آن جان خود را از دست می دهند.

روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال قربانی جنگ در یمن می شوند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مهر و موم، نجیب القباطی معاون وزیر بهداشت یمن با اشاره به آثار فاجعه بار جنگ علیه این کشور گفت که 43 درصد نوزادان تازه متولد شده که ناقص الخلقه و نارس هستند به علت نبود امکانات و تجهیزات پزشکی از بین می فرایند.

بنابر گزارش وبگاه خبری وکالة الصحافة الیمنیة، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که جنگ و محاصره تحمیلی علیه یمن، تأثیرات منفی برای بچه ها داشته و آن ها از زمان شروع جنگ، اولین قربانیان آن بوده اند.

وی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک در صنعاء برگزار گردید، گفت که در این روز مسئولیت جهانیان در برابر این بچه های را که روزانه صدها نفر از آن ها در جنگ مستقیم یا محاصره می میرند، به آن ها یادآوری می کنیم.

بعلاوه علی الدیلمی سرپرست وزارت حقوق بشر یمن گفت: به هشتمین سال جنگ علیه یمن و محاصره نزدیک شده ایم و سازمان های بشردوستانه از جمله سازمان ملل به وظایف خود برای حمایت از یمنی ها به ویژه بچه ها عمل نکردند.

او اضافه کرد که اوضاع بچه ها در یمن بسیار سخت است و میلیون ها کودک تحت محاصره قرار دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال قربانی جنگ در یمن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال قربانی جنگ در یمن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید