پرتاب دو موشک بالستیک از حوالی فرودگاه پیونگ یانگ

به گزارش وبلاگ مهر و موم، کره شمالی بار دیگر اقدام به پرتاب دو موشک بالستیک کرد تا بدین ترتیب تنها در یک ماه اخیر تعداد آزمایش موشکی خود را به 4 عدد افزایش داده باشد.

پرتاب دو موشک بالستیک از حوالی فرودگاه پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مهر و موم، ارتش کره جنوبی اظهار داشت که همسایه شمالی خود امروز (دوشنبه) نیز دو موشک بالستیک به سمت دریا شلیک نموده است. به نظر می رسد این آزمایش ها در راستای نمایش قدرت و درحین توقف مذاکرات هسته ای با آمریکا اجرا شده باشد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اظهار داشت که کره شمالی احتمالا دو موشک بالستیک از منطقه سونان واقع در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ شلیک نموده است. این دو موشک صبح امروز با فاصله 4 دقیقه از یکدیگر پرتاب شده و پیش از فرود در آب های سواحل شمال شرقی این کشور 380 کیلومتر مسافت با ارتفاع حداکثر 42 کیلومتر را طی نموده بودند.

مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک آمریکا اظهار داشت که این موشک ها تهدیدی برای امنیت پرسنل آمریکایی به شمار نمی فرایند اما درعین حال تاکید نمود که تاثیر برنامه تسلیحاتی کره شمالی که از نظر آمریکا غیرمشروع نیز می باشد باعث افزایش بی ثباتی در سطح منطقه خواهد شد.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن نیز اعلام نموده که این موشک ها در خارج از منطقه مالی ژاپن فرود آمده اند. هیروکازو ماتسونو، دبیرکل کابینه ژاپن نیز با محکوم کردن این آزمایش موشکی، اقدامات کره شمالی را تهدیدی برای صلح و برشمرد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که در امارات به سر می برد به مقامات این کشور دستور داد که نهایت کوشش خود برای اطمینان از حفظ ثبات در شبه جزیره کره را انجام دهند. به اعضای شورای امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز بر لزوم احیاء دیپلماسی هسته ای با پیونگ یانگ تاکید شده است.

کره شمالی چندین آزمایش موشکی در 5 و 11 ژانویه انجام داد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از نوع موشک فراصوت بود. روز آدینه نیز این کشور اقدام به پرتاب چندین ففرایند موشک بالستیک از روی قطار کرد که هدف از آن اعتراض به تحریم های تازه اعمال شده از سوی دولت بایدن بود.

این کشور طی ماه های اخیر آزمایش های موشکی خود را به طرز قابل توجهی افزایش داده و اخیرا بر روی طراحی موشک های قابل مانور و توانایی پرواز در ارتفاع کم متمرکز شده تا از این طریق شانس عبور از میان سامانه های دفاع موشکی دشمن افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پرتاب دو موشک بالستیک از حوالی فرودگاه پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب دو موشک بالستیک از حوالی فرودگاه پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید