کانبرا (Canberra) - یک شهر برای فردا

به گزارش وبلاگ مهر و موم، کانبرا (Canberra) پایتخت کشور استرالیا و یکی از شهرهای مهم این کشور محسوب می گردد. ساختمان های مهم هیئت دولت، مجلس، سازمان های دولتی و دادگاه عالی استرالیا در این شهر قرارگرفته اند.

کانبرا (Canberra) - یک شهر برای فردا

علت اینکه شهر کانبرا را می توان شهری برای فردا معرفی کرد این است که تنها شهر در کشور استرالیا است که با طراحی شهری و برنامه ریزی شهری از پیش معین شده ساخته شده است .

درسال 1901 که چند کشور مستعمره بریتانیا تصمیم دریافت کشور استرالیا را بنا نمایند برای معین پایتخت بین دو شهر سیدنی و ملبورن اختلاف نظر داشتند از این رو به جهت مصالحه تصمیم دریافتد که شهر کانبرا را بنا نمایند.

آب و هوای شهر کانبرا

اقلیم شهر کانبرا بر اساس طبقه بندی اقلیمی کوپن گایگر اقیانوسی Cfb است، ماه ژانویه گرم ترین ماه این شهر است و دما به طور میانگین 28 درجه سانتیگراد می رسد و ماه جولای با میانگین دمای 11 درجه سانتیگراد سرد ترین ماه در شهر کانبرا است.

هزینه زندگی در شهر کانبرا

هزینه زندگی در شهر کانبرا در یک سطح متوسط برای یک خانواده چهار نفره بین 6000 هزار تا 6500 دلار آمریکا به طور ماهیانه می باشد.

هزینه زندگی برای یک نفر در سطح متوسط در شهر کانبرا 2000 تا 2500 دلار آمریکا به طور ماهیانه می باشد .

هزینه با احتساب اجاره منزل ذکر شده است.

هزینه های ذکر شده بسته به سبک زندگی متغیر است.

تحصیل و دانشگاه در شهر کانبرا

دو تا از معتبرترین دانشگاه های دنیا و استرالیا در این شهر وجود دارند:

دانشگاه ملی استرالیا ANU و دانشگاه کانبرا UC

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یک دانشگاه تحقیقاتی ملی می باشد و هرسال به طور مداوم در جمع برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرد. این دانشگاه توسط مجلس استرالیا بنا شده است و جز گروه هشت (دانشگاه های رده عالی استرالیا) نهاده شده است، شش نفر از اعضای این دانشگاه از برندگان جایزه نوبل هستند. این دانشگاه در سال 2020 در رده بندی QS در رتبه اول کشور استرالیا و 24 دنیا نهاده شد.

دانشگاه UNSW و انستتیو تکنولوژی کانبرا از دیگر دانشگاه های این شهر می باشند به غیر از این نزدیک 150 کالج در شهر کانبرا وجود دارد.

منبع: اینترنت

به "کانبرا (Canberra) - یک شهر برای فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانبرا (Canberra) - یک شهر برای فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید