علم و تکنولوژی

منطقه 12 به نام شهدای سلامت و علم و دانش سبز شد

هم زمان با روز درختکاری، شهردار منطقه 12 از کاشت نهال به نام شهدای سلامت و علم و دانش این منطقه اطلاع داد و گفت: ان شاءالله طی هفته جاری، 14 هزار نهال نیز بین شهروندان منطقه توزیع خواهد شد.

28 اردیبهشت 1401

انیمیشن خنده دار و شاد کله فنجونی برای همۀ خانواده

انیمیشن نمایش کله فنجونی بر اساس یک بازی کامپیوتری با همین نام ساخته شده. این انیمیشین کیفیت بصری زیبای بازی را حفظ نموده و داستان آن را به شیوۀ مجذوب کننده و دلپذیری توسعه داده است.

24 اردیبهشت 1401

چشم ها احتمال ابتلا به آلزایمر را پیش بینی می نمایند

دانشمندان با انجام یک پژوهش تازه می گویند دستاورد های این یافته آن ها ممکن است روزی راه را برای یک آزمایش ساده چشمی هموار کند که می تواند به پیش بینی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر، رایج ترین شکل زوال عقل، یاری کند.

22 اردیبهشت 1401

مبتلایان کرونا به 30 هزار نفر در روز می رسد ، کدام مدارس تعطیل شدند؟

به گزارش خبرنگاران، اگرچه بارها متخصصان برای شیوع اومیکرون هشدار داده بودند اما دولت بازگشایی مدارس را الزامی دانست. حالا زنگ خطر آغاز موج تازه کرونا در کشور به صدا درآمده و بعضی از دانش آموزان نگران شرایط پیش آمده هستند.

21 اردیبهشت 1401

گیک بنچ گوشی های سامسونگ را در واکنش به کند کردن عمدی از فهرستش حذف کرد

طبق آخرین گزارش ها و اطلاعات منتشر شده، بنچمارک معتبر گیک بنچ در واکنش به تصمیم سرویس بهینه سازی بازی سامسونگ (GOS) مبنی بر کند کردن عملکرد پردازنده و چیپ گرافیکی بعضی از گوشی های این شرکت، تصمیم گرفته تا بسیاری از گوشی های پرچم دار سامسونگ نظیر سری S22،...

20 اردیبهشت 1401

افزایش وام خود اشتغالی فعالان حوزه فاوا

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به افزایش سقف تسهیلات وام خود اشتغالی به فعالان حوزه فاوا، از افزایش مبلغ وام به ازای هر نفر اشتغال از مبلغ 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان اطلاع داد.

14 اردیبهشت 1401

430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل قطع شد، ظرفیت های جایگزین در حال تامین است

خبرگزاری خبرنگاران- به علت قطع سگمنت دوم فیبر نوری، 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده اما ظرفیت های جایگزین در حال تامین است.

4 اردیبهشت 1401

قرنطینه خانگی کرونا؛ چطور از گردشگری در منزل لذت ببریم؟

حالا که کرونا، سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و خانه نشین مان کرده است، در این مقاله به راهکارهایی می پردازیم که این خانه نشینی طولانی را تسهیل می کند.

4 اردیبهشت 1401

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

آمارها نشان می دهد بعد از شیوع پاندمی کووید 19 خرید اینترنتی به یک فرهنگ و سبک زندگی تبدیل شده است. اگر شما کسب و کاری حضوری دارید، حتما در دو سال اخیر، این تغییر روش خرید مردم را حس و تجربه کرده اید. مردم برای خرید مبلمان از این مرکز به اون مرکز نمی فرایند،...

3 اردیبهشت 1401

سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن در برابر گلکسی S20 فن ادیشن

در این مطلب به مقایسه گلکسی S21 فن ادیشن با مدل سال گذشته یعنی گلکسی S20 فن ادیشن می پردازیم تا ببینیم آیا نماینده نو شرکت کره ای ارزش خرید دارد یا خیر.

29 فروردین 1401

اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می نماید

اختلالات اینترنت در چند ماه اخیر صدای رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم را هم درآورد و در اظهارنظری جالب گفت این اختلالات از نظر روحی به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد نموده است.

21 فروردین 1401

آنالیز چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه در نامه علوم پایه

خبرگزاری خبرنگاران-شماره دوم و سوم نامه علوم پایه فصلنامه تخصصی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، ویژه تابستان و پاییز 1400، با اولویت در پرداختن به مسائل و چالش های اساسی قلمرو های علوم پایه منتشر شد.

15 اسفند 1400

قیمت تبلت گلکسی تب اس 8 سامسونگ اعلام شد

با توجه به منتشر شدن مشخصات سری گلکسی تب اس 8 سامسونگ، انتظار می رود سامسونگ به زودی این محصول را عرضه کند. در حال حاضر تقریبا تمام ویژگی های تب اس 8 اولترا منتشر شده است و تب اس 8 وانیلی نیز، در چندین مستند نمایش داده شده است.

10 اسفند 1400

شبنم قلی خانی هم از دست رفت

خبرنگاران: در چند روز اخیر ویدئویی از خوانندگی شبنم قلی خانی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است که جای تعجب دارد.

2 اسفند 1400

دانشگاهی که دانشجویانش را از سفر شخصی منع کرد!

دانشگاه پرینستون اعلام کرد دانشجویان این دانشگاه تا اواسط ماه فوریه اجازه خروج از شهر و سفر شخصی را ندارند.

28 بهمن 1400

جایی که پول کم می آید

علیرضا بهنام می گوید: این همه یارانه در بخش های مختلف کشور خرج می شود اما به کتاب که می رسد انگار پول کم می آوریم!

24 بهمن 1400

برنامه ریزی برای تعامل با پیشگامان اقتصاد دیجیتال

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، توسعه فناوری های دیجیتال سبب شده تا کشورها به چشم یک فرصت به این امکان نگریسته و زمینه های بهره برداری حداکثری از آن را فراهم کنند.

21 بهمن 1400

سه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع بهترین های وزارت علوم

خبرنگاران/خوزستان سه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اعضای هیات علمی برتر همکاری با جامعه و صنعت کشور قرار گرفتند.

14 بهمن 1400

تحقیق و پرسشگری در جامعه باید از درون مدرسه فرهنگ سازی شود

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت تحقیق و پرسشگری در جامعه باید از درون مدرسه و میان دانش آموزان فرهنگ سازی شود که تقویت نسل امروز و تضمین فردای جامعه و کشور را در پی دارد.

7 بهمن 1400

برگزاری نمایشگاه مجازی دستاوردهای هفته پژوهش در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری نمایشگاه مجازی دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در استان لرستان اطلاع داد.

5 بهمن 1400
تعداد: (150)