دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مردادماه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ مهر و موم، امین آصفی رییس کمیته اطلاع رسانی کتاب سال جوانان در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران گفت: برپایه استاندارد جهانی و تعریف پذیرفته شده یونسکو، بازه سنی 15 تا 29 سال، دوران جوانی شناخته می گردد و با توجه به اهمیت این مقطع سنی به آثار و نوشته های جوانان باید اهمیت داد و این جشنواره در صدد این است که آثار برتر جوانان را انتخاب و به جامعه معرفی کند.

دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مردادماه برگزار می گردد

وی ادامه داد: این جایزه با همکاری کانون فرهنگ و اندیشه ایرانیان و با آرمان نکوداشت و تشویق برترین پدیدآورندگان نوقلم کشور از سال گذشته پایه گذاری شد و سال جاری نیز در ادامه این فرایند کوشش داریم دومین دوره جایزه را برگزار کنیم.

آصفی با دعوت از نویسندگان جوان و خوش قلم برای ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره مطرح کرد: همه جوانان فرهیخته مولف، مترجم و مصحح، همچنین ناشران می توانند کتاب یا کتاب های پیشنهادی خود را معرفی نمایند اما نکته مهم این است که پدیدآورندگان همه باید زیر 29 سال یعنی متولدین سال 1369 به بالا باشند.

وی تاکید نمود: داوری آثار نیز در برگیرنده همه موضوعات رده بندی دیویی و حوزه کودک و نوجوان است ولی کتاب های یاری آموزشی پذیرفته نمی شوند همچنین کتاب هایی که دارای چند پدیدآورنده هستند، حداقل باید یک پدیدآور جوان داشته باشند.

به گفته آصفی، کتاب ها باید در بازه زمانی شروع سال 1398 تا سرانجام سال 1399 برای نخستین بار چاپ شده باشند همچنین افراد پس از ثبت نام در سایت کتاب سال جوانان باید دو نسخه از کتاب به همراه اسناد هویتی جوان صاحب اثر را به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان تا سرانجام خرداد ماه فرصت ثبت نام و ارسال اثر دارند، یادآور شد: دومین دوره کتاب سال جوانان با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایبنا، علاقه مندان برای آگاهی بیشتر می توانند با شماره های 88948820 و 09366885899 تماس بگیرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مردادماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مردادماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید