اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می نماید

به گزارش وبلاگ مهر و موم، اختلالات اینترنت در چند ماه اخیر صدای رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم را هم درآورد و در اظهارنظری جالب گفت این اختلالات از نظر روحی به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد نموده است.

اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می نماید

علی اکبر صفوی در گفت وگو با ایلنا به مسائل اینترنت دانشجویان در پیک ششم کرونا اشاره نموده است و می گوید آموزش مجازی در دانشگاه ها با کندی شدید اینترنت روبرو است:

واقعیت این است که همه ما از اختلالات اینترنت در طول چهار پنج ماه گذشته گلایه داریم و رنج می بریم. همین امروز (روز گذشته) ما در دانشگاه شیراز کلاسی داشتیم که اساتید در آنجا اعلام کردند دانشجویان به دلیل کندی اینترنت و اختلالات اینترنتی که در کل استان وجود دارد از کلاس درس عقب می افتند.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم می گوید این مسائل و کندی اینترنت باعث افزایش استرس و فشار روحی دانشجو، استاد و مدیریت دانشگاه و کارشناسان فنی شده است.

او می گوید در چند ماه اخیر، این مسائل افزایش یافته است و به ویژه در باز زمانی امتحانات خیلی اذیت نموده است. او اعتقاد دارد مصرف اینترنت کشور در ماه های اخیر زیادتر شده است و کیفیت سرویس دهی اینترنت پایین تر آمده:

به نظر من نوسانات و اختلالاتی که در اینترنت و کیفیت آن وجود دارد در چند ماه گذشته خیلی بیشتر شده است. من این موضوع را طی یک سری سوالات از بعضی همکاران و مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاه های مختلف استان های گوناگون کشور پرسیدم، آن ها نیز همین نظر را داشتند.

علی اکبر صفوی می گوید پایش و رصد این اختلالات و مسائل برای مسئولین ساده است و به راحتی می توانند متوجه شوند شبکه چقدر با مشکل روبرو است:

یعنی آن ها در رکوردهای فنی خود به سادگی می توانند بفهمند که اندازه مصرف پهنای باند و اندازه اختلالات اینترنتی چقدر دچار نوسان شده است، اما بحث اصلی این است که این کار در حوزه وزارت ارتباطات است و از این طریق باید پیگیری گردد.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم می گوید مشکل و کندی اینترنت از سوی یک شرکت یا اپراتور موبایل نیست و دانشجویان یک کلاس مجازی، همگی با مشکل اینترنت روبرو هستند و بعضی اوقات نمی توانند در کلاس آموزش مجازی حضور داشته باشند. به نظر ایشان، مشکل اینترنت سراسری است.

او می گوید مشکل اینترنت را با مسئولان وزارت ارتباطات در میان گذاشته است:

احتیاج به اینترنت و پهنای باند مربوط به دوره شیوع کرونا نیست. شغل ها و کسب و کارهای متعددی در این زمینه وجود دارد، وقتی ما نمی توانیم مرتبا صنایع بزرگ بزنیم و شغل ایجاد کنیم باید از فرصت اینترنت استفاده کنیم، زیرا یکی از روش هایی که می توان به وسیله آن شغل ایجاد کرد و مردم با آن شغل ها و بیزینس های خود را مدیریت نمایند، در بستر اینترنت رخ می دهد.

علی اکبر صفوی بر حل سریع مسائل و اختلالات اینترنت تاکید می نماید و می گوید:

به خاطر همه مردم، همه شرایط مالی کشور و به خصوص بخش آموزش کشور باید اقدامات خیلی جدی تری برای مسائل، اختلالات و کیفیت اینترنت صورت بگیرد.

لازم به ذکر است در ماه های گذشته، شبکه آموزشی چندین دانشگاه به خاطر کندی و قطعی اینترنت یا مسائل پهنای باند، با اختلالات جدی روبرو بوده است.

منبع: شبکه چی

به "اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید